Tolong!Kami Perlukan Makanan Kucing


Aoshima, sebuah pulau kecil di Negara Jepun ini terkenal sebagai Pulau Kucing. Pulau yang terpencil terletak di sekitar 13.5 kilometers dari Pelabuhan Nagahama Bay. Berjiran dengan Korea Selatan dan berjarak kurang lebih 1.221 dari Bandar Antarabangsa Tokyo membuatnya penduduk ssukar untuk kesana. Pulau ini juga dikenali sebagai syurga kucing, di mana populasi kucing lebih banyak berbanding manusia.

Akan tetapi, dengan lebih dari 100 ekor lebih kucing dan hanya ada sekitar 20 orang penghuni pulau kucing, membuat si comel ini kekurangan makanan. Seperti yang dipetik dari Haruhican Network, sebuah akun Twitter @aoshima_cat berstatus, 'tolong kirim kami makanan kucing. Kami kehabisan makan kucing, dari Naoko Kamimoto, Aoshima Cat Protection Society, 52 Aoshima, Nagahama-cho, Ozu-shi, Ehime Prefecture.'

Semua berjalan lancar seperti biasanya, namun tiba-tiba situasi berubah kerana keadaan cuaca menjadi buruk dan para penduduk tidak dapat menangkap ikan. Tentunya keadaan ini akan menjadi masalah bagi penduduk kerana dengan jumlah kucing yang begitu banyak dan lapar akan mendatangkan pelbagai masalah.

Banyak perkara yang dilakukan penduduk, namun menyediakan makanan yang secukupnya untuk kucing kucing ini bukanlah suatu hal yang agak mudah.Kemudian, Salah satu penduduk kemudian mencuba meminta bantuan melalui internet.

"Silakan kirim makanan kucing ke Aoshima," isi Tweet . "Tidak ada sebarang kedai untuk kami membeli makanan di sini di Aoshima. Orang-orang di sini mendapatkan makanan kucing hanya dengan melalui kiriman perahu. Namun, saat ini kami tidak dapat menangkap ikan kerana cuaca disini tidak mengizinkan. "

Tahukah anda apa yang terjadi beberapa hari kemudian? penduduk pulau Aoshima menerima banyak sumbangan makanan yang di beri oleh orang-orang awam.

"Tolong berhenti mengirim pasukan penghantar (makanan kucing) ke Aoshima," kata berikutnya dalam Tweeter. "Kami mendapat jauh lebih dari kita pernah diharapkan, dan tidak ada ruang penyimpanan yang lebih. Kami akan baik-baik sampai April. Terima kasih banyak. "Kami amat berterima kasih kepada anda semua.

Berikut ialah foto-foto yang dipetik dari haruhichan.com


Terjemahannya dalam bahasa Inggeris : Please send cat food to Aoshima.
We are steadily running out of food.
Naoko Kamimoto
Aoshima Cat Protection Society
52 Aoshima, Nagahama-cho, Ozu-shi, Ehime Prefecture
In case you need our phone number, please contact us individually.





Sumber:haruhichan.com
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 Komen:

Post a Comment