Budak 11 Tahun Potong Jari Sendiri Kerana Dilarang Bermain Gadget

Xray yang menunjukkan bahagian jari yang telah dipotong sendiri oleh budak 11 tahun itu
Cina-Telinga kita mungkin sudah lali mendengar beberapa kisah ekstrim yang berkait rapat dengan gadget. Baru-baru ini kedengaran orang yang putus asa menjual organ mereka sendiri untuk membeli iPhone atau iPad atau mungkin seseorang meninggal karana ketagihan bermain video game selama berhari-hari. Namun baru baru ini juga, seorang budak berusia 11 tahun menggemparkan orang awam kerana memotong jarinya sendiri akibat dilarang membuka smartphone.

Seperti diberitakan oleh Geek, pada Isnin 14 Mac 2016, cerita ini bermula ketika budak 11 tahun ini terbangun dari tidur dan terus mendapatkan smart phone miliknya. Kerana tidak boleh ditegur lagi, ibu kanak-kanak itu marah dan mereka mula bertengkar kecil. Pertengkaran kecil ini akhirnya turut mendapat campur tangan dari ayah budak terbabit.

Nasihat itu jesteru membuat si anak kecewa. Dia berlari pergi ke dapur, mengambil pisau dan memotong ujung jari telunjuknya sendiri. Sebuah tindakan pemberontakan namun selepas itu dia sedar kelakuannya itu adalah satu tindakan bodoh.

"Tidak lama kemudian, anak saya bergeas ke hospital bersama dengan bahagian jari yang dipotong. Pakar bedah memerlukan waktu tiga jam untuk melakukan pembedahan," ujar orang tuanya.

Meskipun begitu, doktor tidak yakin dengan hasil pembedahan kerana pembuluh darah di jari memerlukan waktu untuk pulih kembali sepenuhnya. "Hanya waktu yang akan menjawab segalanya, apakah dia berjaya mendapatkan kembali jarinya itu," ujar doktor yang merawat budak 11 tahun itu.

Sumber:ChinaNews
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 Komen:

Post a Comment